Kategorier
Äventyr

Tomorrowland 2014

Som sagt: vilken resa! Vi möttes av 35 stekheta grader när vi kom till Belgien på fredagen och jag har nog aldrig varit så svettig. Mellan Bryssel där hotellet låg och Boom där festivalen var tog det 1-1,5 timme med buss. När bussen kom fram hade vi ett tält att sätta upp på campingen och fick gå 1,5 timme för att hitta rätt (eftersom bussen stannade vid huvudingången, inte vid campingen). Det var så otroligt varmt och långt att gå så vi hängde inte på campingen mer efter det. Så fort tältet var uppsatt tog vi oss in på festivalen för att lyssna på musik och dricka vatten. Filip hade aldrig varit på en festival där det dricks mer vatten än öl, alla höll på att smälta bort. Men hellre strålande sol än regn såklart! 🙂

Vi hängde vid de flesta scenerna under dagarna och fick höra all typ av elektronisk musik. House, techno, hardcore, hardstyle… Det var kul att både vara vid mindre scener där det blev mer intimt med DJ:n som spelade, samtidigt som det var coolt att stå vid Mainstage på kvällen tillsammans med 200 000 andra människor från världens alla hörn och se världsartister. Den känslan. Det var många svenskar på plats, men även folk från andra sidan jorden (USA, Australien, Nya Zeeland, Japan, osv).

De stora artisterna är oftast grabbar, så därför var jag glad att vi fick se tvillingsystrarna Nervo i fredags! Sedan har vi hört Armin van Buuren, AN21, Tiesto, Knife Party, Martin Solveig och många fler. Vi kom in till Benny Benassis spelning just som han drog igång ”Satisfaction”. Vi hade inga speciella önskemål om vad vi ville se, utan gled omkring mellan scenerna som vi önskade utan att ha tider att passa.

I måndags hade vi en heldag i Bryssel efter att festivalen var slut, men efter att ha gått runt i staden i två timmar utan att se en människa så gick vi tillbaka till hotellet där vi fick höra att Belgien hade nationaldag. Allt var stängt. Då åkte vi istället till flygplatsen fem timmar för tidigt för att kolla butiker, äta pizza på golvet utanför Pizza Hut tillsammans med alla andra festivaldeltagare och dricka kaffe från Starbucks.

Tomorrowland var en grymt kul upplevelse! Biljetterna sålde slut på mindre än en timme och jag är så glad att vi fick tag på varsin!