We were born to be real, not perfect

(null)
 
Även om jag vet exakt när jag får PMS så blir jag alltid lika förvånad. Varannan månad känns det lite lättare och varannan månad liksom kliar det i hela kroppen av obehag. Just nu är jag inne i en sådan period. Bara att välja kläder imorse var ett omöjligt projekt, allt kändes helt fel. Halva min garderob består av färg och glitter, men jag testade helt vanliga outfits i neutrala färger och ändå kändes allt jag tog på mig fult och fel.
 
Jag har fortsatt med p-piller även om jag är singel, för min egen skull, för att veta exakt när jag får mens och PMS och lättare kunna planera min vardag. Två veckor innan mens drar PMS:en igång för mig och jag blir irriterad, grinig, gråtig och trött. Får ont i magen, svullna bröst och känner mig tung i kroppen. Jag svettas och det liksom "kliar i kroppen" av oro och ångest utan anledning.
 
Det enda jag har märkt som hjälper lite är att "leva hälsosamt". Alltså träna, sova ordentligt och inte äta för mycket skräp eller dricka för mycket alkohol. Inte det lättaste när allt jag vill är att vira in mig i duntäcket och stoppa i mig ostbågar och choklad i mängder - inte gå till gymmet och äta morötter. Jag har googlat och lyssnat igenom alla avsnitt av PMS-podden men det verkar tyvärr inte finnas någon magisk lösning.
 
Ikväll har jag tvättat, ätit glass och kollat på serier. Men nu ska jag "unna" mig något bra: att sova tidigt. Puss!
 
 
Kommentarer
Anonym | 2018-10-29, 23:14:51

Dricka te istället för kaffe på morgonen, undvika stress och undvika socker och alkohol och försöka ha självmedkänsla brukar hjälpa för mig. Och att känna att det är okej att vara arg (skönare än att vara ledsen hehe). För mig blev det också lite bättre när jag slutade med p-piller, men det är ju jätteindividuellt såklart.

Svar: Tack för tipsen! Morgonkaffet är heligt, men jag försöker dricka färre koppar på dagen och byter mot té på eftermiddagen :) Kram!
Sandra Ajax


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback