Good morning sunshine

Solskenet över Stockholm just precis nu - magiskt! Jag promenerar till jobbet med podcast i öronen och njuter av solstrålarna.


På jobbet är det full rulle eftersom vi byter annonssystem och ska packa ihop hela kontoret till nästa fredag då vi flyttar. Mycket att göra men väldigt roligt!

I don't sweat I sparkle

Hej finisar!


Jag började veckan i måndags med Power Step på SATS Tule, en träningslokal som är ny för mig. Idag var jag där igen och körde Shape. Synd att jag upptäckte lokalen nu när vi ska flytta med jobbet nästa vecka. Men tur att det finns så många träningslokaler runt om i stan :)

Idrotten i grundskolan var inte mitt favoritämne. Jag  tyckte det var jobbigt eftersom orientering, fotboll, friidrott och så vidare inte var något jag var intresserad av. Jag var inte speciellt bra på det och det kändes alltid stressigt att duscha efteråt för att hinna till nästa lektion. Det var först på gymnasiet när jag fick träna det jag ville under idrottslektionerna (vi hade ett sådant upplägg, bara vi fick en stämpel/närvaro) som jag gick till Friskis & Svettis och fastnade för passen. Du väljer typ av pass och en tid som passar dig och sedan är det bara att hänga med i passet samtidigt som en instruktör pushar gruppen. Det passar mig perfekt och viktigast av allt: jag tycker att det är kul! Är träningen inte kul så blir den inte av.

I måndags körde jag mitt 12:e pass på 30 dagar. Nu gör vi den här hösten!

4 veckors träning

 
Nu har jag hållit igång träningen i en månad! Sedan söndagen 20/8 har jag varit på 11 träningspass - yaaay! Jag vet inte om jag tränat så här mycket någonsin och nu känner jag verkligen att jag är inne i det och ju mer jag tränar desto mer vill jag träna. I helgen var jag på Bodypump och Piloxing som var en spännande mix av boxning, pilates och dans. Jag som inte ens gillar dans, men det var ett kul pass! Balettövningarna är nog superbra för hållningen.

Jag har testat flera nya pass för att utmana och variera träningen de här veckorna. Det har blivit Shape, Core, Energy, Bodycombat, 21 minute body, Bodypump och Piloxing.

Under min värsta PMS-vecka brukar jag känna blä inför det mesta och inte vilja träna men nu har jag känt mig sugen på träning även den veckan och har inte alls varit lika uppsvullen i kroppen.

Många på jobbet har varit förkylda men ännu har jag inte åkt dit *peppar peppar*. Den här hösten vill jag investera i mig själv och ska försöka köra på i samma tempo :)